#1 ALDERSON, W (1958) "The analytical framework for marketing" (University of California: University of California Press, Berkeley)
#2 BASS, F.M., TIGERT, D.J. and LONDSDALE, R.T. (1968) "Market Segmentation: Group versus individual behaviour", Journal of Marketing Research, August, p 276
#3 BRANDT S. (1966) "Dissecting the segmentation syndrome" Journal of Marketing, volumen 30 número 4 Octubre, páginas 22-27
#4 CHIAS J. (1994) "La Segmentación Creativa como respuesta a la indiferenciación" Harvard-Deusto Marketing y Ventas
#5 CIERPICKI S "Segmentation: Linking Management practice to marketing theory" University of South Australia
#6 DIBB S, (1996) "The Marketing planning" Thomson Business press
#7 DOCTERS R., GRIM J. y MCGADY J.P. (1997) "La segmentación evolutiva" Harvard-Deusto Marketing y Ventas Set-Oct
#8 FENNELL G AND ALLENBY G. (2001) "Market segmentation research: Beyond Within and across group differences"
#9 FENNELL G. AND ALLENBY G. (2003) "Market Definition, Segmentation and Positioning: An Integrated Approach"
#10 FENNELL G. AND ALLENBY G. (2003) "The effectiveness of Demographic and Psychographic Variables for explaining brand and product category use"
#11 GIMBERT X. (1998) "El enfoque estratégico de la empresa" Deusto
#12 KLECKER A. (1993) "Mercados y Segmentación" Marketing y Ventas Nov
#13 KOTLER P. (1980) "Dirección de Marketing" Prenitence Hall
#14 LACOBUCCI D. (2001) "Marketing según Kellog" Vergara Business
#15 LAMBIN J. (1995) "Marketing Estratégico" McGraw Hill
#16 LUQUE T. (2000) "Técnicas de análisis de datos en investigación de mercados" Ed. Pirámide
#17 MARTÍNEZ TAPIA R. (1993) "La necesidad de segmentación segmentada en la empresa" Alta Dirección Sept-Oct
#18 MASSONS J. (1999) "Finanzas para profesionales de marketing y ventas" Ed. Deusto
#19 MC GRAW, T and TEDLOW, R. (1997) "Creating Modern Capitalism: How Entrepreneurs, Companies, and Countries Triumphed in Three Industrial Revolutions , Chapter 8: "Henry Ford, Alfred Sloan, and the Three Phases of Marketing," Harvard U. Press
#20 NEAL W. (2003) "Principles of Market Segmentation"
#21 PORTER M. (1982) "Estrategia competitiva" Ed. Continental
#22 RATTO L. "El análisis ABC en la empresa. La ley de Pareto" Deusto
#23 SANTESMASES M. (1991) "Marketing Conceptos y estrategias" Ed Pirámida
#24 SARABIA F. y MUNERA J.L. (1994) "Concepto y usos de la segmentación de mercados: una perspectiva teórica y práctica", Información Comercial Española nº727
#25 SMITH, W. (1956) "Product differentiation and market segmentation as alternative marketing strategies" Journal of Marketing, July pp 3-8
#26 WESTFALL R. (1986) "Psychological Factors in predicting product choice" Journal of Marketing
#27 MOORE G. (1991)"Crossing the chasm" Harper Perennial
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario